Familienetværket Vesterbro – onsdage i ulige uger kl.16-19

Et tilbud om socialt samvær og gratis aktiviteter for udsatte familier, som har brug for et frirum i hverdagen.

Familienetværket Vesterbro er for dig, der gerne vil have udvidet dit netværk. Vi er et fællesskab, hvor alle er med til at skabe et godt samvær. Et sted med aktiviteter for børn og voksne. Et sted at mødes og have nogen at snakke med, få nye venner og måske en frisk vinkel at se tilværelsen fra. Vi mødes onsdage i ulige uger kl. 16-19 i Apostelkirken, Saxogade 13, 1662 København. Indgang gennem porten og til venstre om kirken. Du skal ikke tilmelde dig – mød blot op.

Familienetværket Vesterbro er et samarbejde mellem Fisken & Brødet i Folkekirken Vesterbro og Blå Kors.

Hvad er Familienetværket?

Tilbud om socialt samvær og gratis aktiviteter for udsatte familier, som har brug for et frirum i hverdagen. Netværkene drives af Blå Kors Danmark i partnerskab med lokale kirker. Familienetværket er et sted at mødes, et sted at have nogen at snakke med, få nye venner og måske en frisk vinkel at se tilværelsen fra.

I familienetværket tilbyder vi:

• Fællesskab og hygge
  • Netværk
  • Fællesspisning
  • Aktiviteter for børn/unge/voksne
  • Diverse rådgivning

Læs mere om Familienetværket her.

Har du spørgsmål, kan du sende en mail til fam.net.vesterbro@outlook.dk

Fordi håb og fællesskab forandrer liv

Familienetværket drives af frivillige og er et tilbud til familier, hvor fx arbejdsløshed, sygdom, dødsfald, skilsmisse eller noget helt andet har gjort kraftigt indhug i de voksnes personlige ressourcer. Selvom det kan være svært at forstå og løse andres problemer, hjælper det ofte på livsmodet at snakke om problemerne med andre. Familienetværket er et pusterum midt i hverdagens mange krav og en mulighed for at være sammen med andre mennesker i lignende situationer. Ofte knyttes der bånd, der også rækker gennem hele ugen – ikke kun til de faste arrangementer. Det er med til at bryde isolation.

Udover diverse sjove og hyggelige aktiviteter – både for børn og voksne – er der også ofte særlige arrangementer med relevante temaer til brug i dagligdagen. Det kan være inspiration til hverdag og familieliv, børnenes skolegang, økonomi, relationer, helbred, velvære og sundhed.

I forlængelse af Familienetværket er der som regel også en andagt for dem, der ønsker det.

Kommende fællesspisninger

ons 8/5