Om Folkekirken Vesterbro

Velkommen til Folkekirken Vesterbro – et levende fællesskab omkring kristen tro, eksistens og livstolkninger på mangfoldige måder. De syv kirker, som drives af menighedsrådet i samarbejde med frivillige, præster og ansatte, udgør landets største sogn.

Der er masser af liv og aktivitet hele ugen, og vi bestræber os på at afspejle Vesterbros forskellighed. Udover gudstjenester og kirkelige handlinger som dåb, konfirmation, bisættelse og bryllup er der også koncerter, babysalmesang, stillevandinger, spise-fællesskaber, seniorklub, kunstprojekter, diakoni, debatter, banko og meget mere. Hvis du bare ønsker én at tale med, kan du altid få en samtale med en af Vesterbros præster.

Gå på opdagelse i bydelens syv kirker. Du er velkommen uanset hvad, hvordan eller om, du tror – og du bestemmer selv, om du vil komme og gå anonymt eller involvere dig direkte i kirkeliv eller socialt arbejde f.eks. som frivillig. Kirkerne er også ofte bare åbne, så kik ind!