Fisken & Brødet

Fællesskab mod madspild

I Københavnsområdet smides der hver dag fødevarer ud fra supermarkeder – fødevarer, der ikke kan sælges, men som stadig er gode at spise. Hvis din økonomi er udfordret, kan du hente grøntsager, frugt, brød og kager i Apostelkirken og Mariakirken og samtidig være med til at mindske madspild.

Madspild er en klimamæssig udfordring, og der er mange af os på Vesterbro, der kan få glæde af disse ressourcer. Ved at samarbejde kan vi reducere madspild og hjælpe hinanden.

Spisefællesskab

Før uddelingen af overskudsmaden har vi nu også kaffe- og spisefællesskab. Vi tilbereder maden og serverer kaffe og te kl. 11-12. Dette er en stund, hvor vi kan mødes og støtte op om både nye og gamle relationer, lære hinanden at kende og skabe nye forbindelser over en kop kaffe og et fælles måltid.

OBS: Fisken & Brødet holder sommerferie i juli

For at modtage en kurv med overskudsmad kan du hente et nummer fra kl. 10.30. Dette nummer reserverer en kurv til dig til uddelingen, som finder sted mellem kl. 12 og 13.

Før uddelingen er du velkommen til at deltage til at i spisefællesskabet fra 11-12.

Uddelingen af overskudsvarer

Tirsdage kl. 12-13 i Mariakirken, Istedgade 20
Fredage kl. 12-13 i Apostelkirken, Saxogade 13

Vision

I Fisken & Brødet ønsker vi at styrke det sociale fællesskab på Vesterbro ved at bekæmpe madspild sammen, så vi hjælper hinanden og gavner klimaet.  Alle er velkommen til at deltage på den måde, der passer bedst.

Uanset om du vælger at hjælpe med at afhente en kurv overskudsvare til dig selv, give en hånd med madlavning eller tage del i andre praktiske opgaver, så bidrager du væsentligt til vores fællesskab mod madspild.