uKirkes manifest

Tro betyder noget

I uKirke er der plads til dig uanset, om du tror på en religion, på dig selv eller på et flyvende spaghettimonster. For uKirke er tro et udgangspunkt for at tale om, hvad der er vigtigt for dig i dit liv. Alle mennesker finder mening i livet på forskellige måder, og de måder vil vi gerne tale og lære mere om. Derfor bruger uKirke kristendommen til at åbne op for nye emner og stille spørgsmål – ikke til at svare på dem.

Vi er sammen om livet

Vi tror på, at fællesskabet er nødvendigt for det gode liv, men vi ved at det kan være svært at møde nye mennesker. I uKirke er der plads til alle, og du behøver aldrig være eller se ud på en bestemt måde. I fællesskab arbejder vi for at skabe et åbent rum, hvor der er plads til, at alle kan engagere sig på deres egen måde og deltage næstekærligt i hinandens liv – uanset hvor forskellige vi er.

Debat om livet

Vi vil deltage i verden omkring os, og derfor er uKirke en kirke, hvor livets store spørgsmål er i fokus. Sammen engagerer vi os i samfundsdebatten og hinanden med åbenhed og nysgerrighed over for forskellige oplevelser og holdninger. Ved at udvise tillid til hinanden og gå i dialog, kan vi skubbe til samfundsdebatten, nedbryde fordomme og skabe rum til nye idéer, perspektiver og løsninger.

Modig kirke

I uKirke er vi ikke bange for at tager vi de svære emner op for at udfordre os selv og vores medmennesker. Vi skal turde give slip på vores egne grænser og kaste os ud i det ukendte, men vi skal også have modet til at sige fra og finde ind til kernen i vores egne værdier. Derfor er uKirke altid i konstant bevægelse.

Vi må ikke lave arrangementer selv

Essensen af uKirke er essensen af dig, mig og alle andre, vi møder på vores vej. I uKirke tror vi nemlig på, at vi sammen kan skabe noget større end vi kan hver for sig. Derfor er alt vi laver skabt i et samarbejde med dig. På den måde bliver uKirke en kirke i øjenhøjde, hvor alle aktiviteter er aktuelle, relaterbare og nyskabende.

Præst i uKirke

Therese Møller, ungdomspræst i uKirke
Therese Møller

Ungdomspræst i uKirke
Send email

TRO BETYDER NOGET
Mød ungdomspræsten

Mød ungdomspræst Therese Møller.