Vesterbro Gospelkor

Vesterbro Gospelkor optræder i Eliaskirken

Glæden smitter

Vesterbro Gospelkor har sunget, spillet og givet koncert i Eliaskirken på Vesterbros Torv siden 2008. Koret tæller 60-70 medlemmer fordelt på sopran, alt og tenor. Koret øver i Eliaskirken torsdage kl. 19-21.30 og synger gospel, så glæden, energien og fællesskabet smitter. Den største del af repertoiret er svingende afroamerikansk gospel tilpasset danske forhold.

Dertil kommer enkelte gospelsange med dansk tekst. En lille del af korets repertoire er skrevet til koret. Der arbejdes med sangudvikling hos den enkelte sanger og i koret som helhed. Vi satser også meget på et godt socialt sammenhold, og værdsætter det højt.

Gospelkorets koncerter

Først og fremmest optræder koret ved koncerter og gospelgudstjenester i Eliaskirken på Vesterbros Torv. Kirken er særdeles velegnet til gospelmusik. Koret har desuden optrådt ved en række koncerter andre steder, blandt andet i Tivoli, Parken og Roskilde- og Maribo Domkirker. Koret har også turneret med koncerter i London, Norge, Tyskland, Sverige, i Jylland og på Bornholm.

Koret ledes af Lars Bak

Koret ledes af den karismatiske dirigent Lars Bak, der er konservatorieuddannet og har over 35 års erfaring. Lars er også organist i Apostelkirken. Pianisten Markus Lindell akkompagnerer, og ved koncerter har koret et af Danmarks bedste bands med op til seks musikere.

Korleder

Lars Bak