Apostelkirkens Menighedspleje

Apostelkirkens Menighedspleje er kirkens sociale fond og er til for at støtte menigheden. Det har vi gjort siden 1903.

Kirkens sociale arbejde har i mange år levet godt af testamenterede formuer, der blev skænket for mere end 30 år siden. I løbet af de senere år har Menighedsplejen spillet en større og mere aktiv rolle i lokalmiljøet både inden for og uden for kirkens mure.

l oktober 2019 langtidsinvesterede Apostelkirken med køb af erhvervslejligheden Saxogade 5, st. tv., som lejes ud til Café Exit. Café Exit lejer også st. th., som allerede var ejet af Menighedsplejen. Derved ønsker Menighedsplejen både at sikre rammerne til Café Exit og at skabe en sikker indtægt, så Menighedsplejen fortsat kan tage aktiv del i at støtte Apostelkirkens sociale arbejde.

Vedtægter for Apostelkirkens Menighedspleje

Regnskab 2023

Projekter

De seneste tre år har Menighedsplejen gennemsnitligt uddelt 175.000 kr. årligt i støtte til personer og projekter, som Apostelkirken enten støtter eller står bag. Eksempelvis har Apostelkirkens Menighedspleje støttet:

• Sommerferier for udsatte familier
  • Julehjælp
  • Night Light Café
  • Akuthjælp til personer i nød
  • Farsi-sommerlejr
  • Asylsøgerpuljen
  • Projekt Stressfri i gårdhaven
  • Maduddeling i Fisken og Brødet
  • Café Exit
Vi har brug for din hjælp

Du kan hjælpe ved at give et bidrag til Menighedsplejen. Det kan både være et enkeltbidrag, en månedlig gave eller ved oprettelse af et gavebrev.

Hvis du ønsker at bidrage med en enkelt eller månedlig gave, kan den overføres til Lån & Spar Bank (reg.nr. 0400, konto-nr. 4023879900) og mærkes med dit navn.

Hvis du ønsker at oprette et gavebrev, eller at din gave skal være skattefradragsberettiget, er du velkommen til at kontakte Axel Schmidt på 21815955. Bemærk, at gaver indberettes via Menighedsplejen i Danmark (tidligere Samvirkende Menighedsplejer) og skal være indbetalt senest 10. december for at give fradrag i det år, gaven er givet. Gaver givet mellem 11. og 31. december giver fradrag i det efterfølgende år.

Ønsker du at kontakte Menighedsplejen, kan du skrive til Apostelkirkens præst Niels Nymann Eriksen på nne@km.dk eller Menighedsplejens formand Jeanette Trelborg Roager på apostelkirkensmenighedspleje@gmail.com.

Bestyrelse

Jeanette Trelborg Roager (formand)
Axel Schmidt (kasserer)
Mie Bauer